Studies More Firmly Tie Sugary Drinks To Obesity - WMDT 47 News - Delmarva's Choice

Studies More Firmly Tie Sugary Drinks To Obesity

Posted: Updated:

BOSTON (AP) - New research powerfully strengthens the case that soda and other sugary drinks are culprits in the obesity epidemic.
    
Scientists say that a decades-long study involving more than 33,000 Americans gives the first clear proof that drinking sugary beverages interacts with genes that affect weight. This means that sugary drinks are especially harmful to people with genes that predispose them to weight gain.
    
Two other experiments find that replacing sugary drinks with sugar-free ones leads to less weight gain in children and teens.
    
Soda lovers do get some good news: Sugar-free drinks did not raise the risk of obesity in these studies.
    
The studies were presented Friday at an obesity conference in Texas and were published online by the New England Journal of Medicine.

  • Contests

  • This week's Friday Freebie a $50 gift certificate to Serendipity Restaurant in Oak Orchard, DE.
    This week's Friday Freebie a $50 gift certificate to Serendipity Restaurant in Oak Orchard, DE.
  • How would you like to win free tuition for a year to Wor-Wic Community College? Plus we'll throw in books and a laptop! The Bank of Delmarva is making it happen for two lucky students. Register to win
    How would you like to win free tuition for a year to Wor-Wic Community College? Plus we'll throw in books and a laptop!
Powered by WorldNow
Powered by WorldNow All content © Copyright 2000 - 2013 WorldNow and WMDT. All Rights Reserved. For more information on this site, please read our Privacy Policy and Terms of Service.